startede webshop

Jens er ufaglært. Det eneste han har er sin afgangsprøve fra folkeskolen. Selvom hans uddannelsesvejleder har foreslået ham utallige af uddannelser, så var det iværksætter livet der trak. Jens har på intet tidspunkt været i tvivl, også selvom han på havde investeret 50.000 kroner i sit webshop-projekt uden at få én eneste ordre ind.
Mange penge for en der ikke rigtig havde noget arbejde, men han var alligevel sikker på at det på et eller andet tidspunkt nok skulle lykkedes.


Hej Jens, præsenter dig selv og din virksomhed for os:
Hej, mit navn er Jens, og jeg driver til daglig en webshop, som er en webshop, der sælger computer tilbehør på internettet(batterier og opladere).
Jeg ejer 50% af webshoppen og står for den daglige drift.
Domænet blev registreret i august måned 2013, og vi kom egentlig først igang i januar måned i år.
Du valgte at starte en webshop i et ekstremt konkurrencepræget marked:
Det var et ekstremt dumt valg. Nå jeg ser tilbage på det, så ville jeg
meget hellere have valgt et helt andet marked, for der er helt ekstremt mange webshops indenfor mobil tilbehør.
Hvordan slog du hul på et så konkurrence præget marked:
I starten føltes det faktisk umuligt at tjene penge, på de fleste søgeord i AdWords, skulle jeg betale over 10 kroner
per klik, og selv med en konverteringsrate på 5%+ kunne det overhovedet ikke gå op.
Efter en masse eksperimentering fandt jeg søgeord, som var profitable, og derudover sponsorerer vi alle blogs,
facebook og youtube kanaler vi kan komme i nærheden af. Ligenu kommer 60% af vores salg fra AdWords, 20% fra Google og ca. 20% fra bloggere.
Hvor meget omsætter i for, hvis jeg må spørge:
Det er svært at sige, for vi sælger mere og mere, i juni solgte vi for 152.961 kroner.
Hvad er de største forhindringer for din webshop på nuværende tidspunkt:
Ligenu er der en masse produkter vi gerne vil købe ind, og derudover vil vi gerne udvide til Sverige og Norge. Det har vi ikke penge til, og det er nærmest umuligt for os at skaffe kapital.
For at låne penge skal der vises årsregnskab for 2013, og information om personlig indtægt i år 2013.
Da webshoppen først var aktiv i 2014, og jeg ingen betydelig indtægt havde i år 2013, så har det ikke været muligt for os at få et lån.
Hvad er dit råd til andre iværksættere som overvejer at starte en webshop:
Gå aldrig halvhjertet ind i et projekt. Hvis du går helhjertet ind, så chancen for succes langt større. Sats alt.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kategorier i en webshop kunne være

En niche webshop blev skabt